Translate

lördag 5 juli 2014

Dimman sveper över Vrakholmen, Ormnäs-Vrakholmen


Dimman sveper över Vrakholmen

Vi tog en lugn start på dagen. Shoppade och fyllde båten. Sen avrundades eftermiddagen med glass på torget innan vi kom oss iväg från Ekenäs klockan 16.45. Vi hade redan kvällen innan bestämt oss för att göra oss klara i sakta mak eftersom det var så mycket som skulle fixas. Sen fick vi dessutom höra att det är dimma ute till havs. Så det fanns ingen orsak till brådska.

Det var knappt någon vind, sydlig 1-2m/s, så vi körde hela vägen till Vrakholmen för motor. Vi såg dimman ute i havsbandet. Det var få båtar i farten och det fanns gott om plats i alla hamnar, även på Vrakholmen. Väl på Vrakholmen klockan 18.45 gjorde vi pizza. Där efter tog Wilma en roddtur med Elias. Hon ror så bra nu. Wilma tog i land på en liten holme innan hon kom tillbaka till Baie igen.

Det går undan då Wilma ror.
Sen hoppade Wilma och jag hopprep. Jag tog ett riktigt gympass och blev svettig. Egentligen hade jag tänkt ta en dusch på Baies akter, men beslöt mig sen ändå för att ta ett dopp. Trots den senaste månadens kalla väder kändes vattnet förunderligt skönt. Så jag tvättade mig i havet. Ingen annan verkade ändå tro mig då jag sa att vattnet var skönt. Inte besättningen på Baie och inte besättningen på grannbåten. Alla mer eller mindre klädda som för en höstkväll J Wilma tänkte fånga fisk med håven, men dom hade gått och lagt sig. Så det blev ingen fisk.

Dimman kom snabbt över oss.



Då jag fått kläderna på mig igen så var vi omgivna av dimman. Då var det dags för lite kortspel och kvällsmat. Lika plötsligt som den kom, så var dimman borta igen innan Basti och jag lade oss. Vi beslöt oss för att ta oss till Hangö i morgon. Vi försöker komma iväg kl.10 så kanske vi får en båtplats i Hangö, trots Regattan.


Plötsligt var dimman borta igen. Läggdags för dom vuxna. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar