Translate

måndag 7 juli 2014

Kärt återbesök på Farmors Cafè, Hangö-Högsåra

Basti var tidigt uppe och avklarade avfärden på egen hand. Klockan 6.15 startade Baie mot Högsåra. Jag steg upp 7-tiden, trött efter en dålig natt. Jag tog kläderna på mig och gick upp för att sova i sittbrunnen. Där sov jag gott till klockan nio :-) Så skönt!

Jag tar en skön tupplur klockan 7.15 :-)

Då jag vaknade var vi redan över Hangö Västra. Basti hade seglat en stor del av vägen, men även kört för motor ibland. Vinden var ostlig och tilltog då jag vaknat. Sen fick vi god fart. Wilma vaknade klockan 10. En sådan sömntuta har vi med oss :-) Strax efter det fick vi syn på Junia som vi stämt träff med på Högsåra.

Vi seglade i kapp Junia som vi skall träffa i Högsåra.

Då vi alla anlänt till Högsåra bjöd vi på Cafè Latte och Mirja på glass.
Vi kom till Högsåra vid 11.30 tiden. Det blev sammanlagt 25 sjömil idag. Då vi kom i hamn gjorde jag en supergod morotssoppa. Jag har mixern med. Sen blev det sol och bad vid den fina sandstranden. Basti och Jussi hade förstås en massa sjöbus prat.

Sjöbusar som diskuterar under vårt tjugo år gamla parasoll som plötsligt fick en ny funktion. Det passar super bra 


Wilma hittade kompisar att leka med på bryggan. Klockan 19 gick vi till Farmors café. Lika mysigt som jag minns det.



På Farmors Cafè finns smått plock...
fina bakelser och god mat...
och trevlig miljö.
På vägen tillbaka till hamnen mötte vi Kaj och Gun :-) världen är liten. Vinden har mojnat. Nu skall vi avnjuta rödvin på Junia :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar