Translate

lördag 26 juli 2014

Varmt badvatten i Hangö, Borstö-Hangö Östra

Trots en hel del vin i går kväll kom vi iväg redan klockan 9. Det var vindstilla så vi fick ta oss fram för motor. Strax innan vi startade så startade en rysk segelbåt. Vilket oljud den hade, har aldrig hört något liknande! Det lät som om vi blev  påskjutna av luftvärnet. Vilken väckning de fick, de som ännu sov.

Inga segel så långt ögat kan nå. Dessutom var alla på väg åt motsatt håll.

Strax innan Hangö Västra kunde vi dra upp seglen. Vi hade god fart, 5 knop, trots att vinden var svag. Vi hade sydvästlig vind, 2-3 m/s.

Skönt med vind i seglen.
Den sista timmen tog vi oss fram för motor igen. Klockan 15.15 angjorde vi bryggan i Hangö. Idag blev det hela 34 sjömil. Det gick bra, trots värmen. Då vi kör för motor har jag genomdrag inne i båten. Då trivs Wilma där inne. Då vi seglar blir det varmt även inne i båten. Då är Wilma mera i sittbrunnen eller så måste hon vara avklädd inne i båten. Alla har ändå haft humöret på topp hela dagen. Bra jobbat!

Det ser fullt ut, men då vi kom fanns det gott om plats. Det kom en jämn ström med båtar, långt efter midnatt.

Då vi förtöjt Baie tog vi oss ett dopp på stranden och åt en glass. Sen kom Ellen som skall vara med oss på Baie tills i morgon.

I Hangö finns det mycket att göra för barn.