Translate

lördag 3 augusti 2013

Kärt återseende av Jussarö och Vrakholmen

Lördag 3.8.2013 Vrakholmen

Natten gick bra. Efter frukost och morgondopp tog vi sikte på Jussarö klockan 11.30. Vädret är åter igen helt fantastiskt och vinden västlig 4-5 m/s. Så vi seglade största delen av färden till Jussarö, vi tog ner seglen strax innan framkomst. Det var rätt fullt vid bryggan, så vi fick assistans vid förtöjningen. Det visade sig att våra grannar var vid Jussarö även senast vi var här, i början av juli.

Klockan 13.30 låg vi förtöjda vid bryggan på Jussarö. Efter lunch gick Malin, Wilma, Stefan och jag ut på en promenad till "svarta stranden". Promenaden inleddes naturligtvis med glass från restaurangen. Basti blev kvar på Baie för att installera nya högtalare och prata om Bavaria med grannen.

På stranden träffade vi, enligt överenskommelse Malins pappa och bror. Vi simmade och njöt av värmen. Där efter tog vi farväl av Malin, som varit roligt sällskap för Wilma. Hoppas Malin kan komma med på Baie fler gånger.

Baie kastade loss från Jussarö klockan 17. Nu med Vrakholmen i sikte. Vårt första besök på Vrakholmen denna sommar. Vi körde för motor hela vägen fram. Så här dags på kvällen, 19-tiden, var det naturligtvis trångt på bryggan, men vi fick plats på bryggändan. Vrakholmens enda plats med kvällssol.

Det blev en stadig texmexmiddag i kvällssolens sken. Sedan besåg vi Vrakholmen och dess fina paviljong. Kvällen avslutades med kortspel. Dagsetappen blev sammanlagt cirka 12 sjömil.

Stefan har fotograferat Wilma,

Malin,
och kaptenens hand.

Nästa gång måste vi stanna längre på Jussarö. Här finns mycket att göra.

Texmex i kvällssolen. Mums!

Mätta i magen, dags för en liten vandring på Vrakholmen.