Translate

onsdag 10 juli 2013

I duggregn till Korpoström

Onsdag 10.7.2013 Korpoström

Basti och jag hade första väckningen klockan fem, då vi kollade vädret. Vi beslöt oss för att sova en timme till. Klockan sex steg vi upp, kopplade ur strömmen och åt frukost. Så beslöt vi oss för att sova lite till, eftersom det regnade :-)

Den tredje gången vaknade vi klockan åtta, då hade vi somnat på sofforna. Oj, vad gott vi sovit! På så sätt hann klockan bli 8.20 innan vi kom iväg i duggregnet.

I ett ganska tidigt skede kom vi till insikten att vi styr fören mot Korpo. Vi besöker Stenskäret en annan gång. Det duggregnade nästan hela vägen och det var bleke.

Klockan 12.30 var vi framme i i Korpoström. Då hade vi avverkat 24 sjömil, för motor. Efter lunch handlade vi mat, besökte hela fyra stycken konstutställningar och bekantade oss med hamnområdet. Därefter var det dags för en liten tupplur samt lite fika i samband med en omgång Repello. Wilma vann igen! Medan vi spelade anlände allt fler båtar. Här blir trångt till natten. Det gäller att inte komma i hamn allt för sent så här vid semestertider.

Nu är det dags för en renande dusch och sen skall vi äta middag på hamnrestaurangen. Hoppas maten är god! Ingen nordanvind á la 14m/s ännu. Vi får se om det alls blåser upp mer idag. Klockan är redan något över sjutton.

Både betjäningen och maten i restaurangen vid Korpoström Skärgårdscenter var mycket bra. Värd ett besök!

Skönt att sitta skyddad från regnet.

Trångt sund mellan Getudden och Krabbholm.

Vi tog oss genom sundet :-)

Ankommer till Korpoström. Hamnen var nästan full då vi kom vid 13-tiden.

Kvarnen med utsikt över hamnområdet.

Skönt med promenad ute i det fria.
Det viner i riggen. Risken för regn verkar stor.

Mysigt med alla segelbåtar i hamnen.